رأيت الإعادة لأن الجمعة إنما تثبت بالرأس

حدَّثني أحمدُ بنُ إبراهيمَ الدَّورقي، قال : سمعتُ أبا عُبيد القاسمَ بن سلَّام يقول : «لو أنَّ خمسين يؤمُّون النَّاس يوم الجمعة لا يقولون : القرآن مخلوقٌ، يأمرُ بعضُهم بعضاً بالإمامة، إلَّا أنَّ الرأسَ الذي يأمرُهم يقول هذا، رأيتُ الإعادة ؛ لأنَّ الجمعة إنما تثبُثُ بالرَّأس».

فأخبرتُ أبي رحمه الله بقول أبي عُبيدٍ، فقال : «هذا يُضيِّقُ على النَّاسِ إذا كان الذي يُصلِّي بنا لا يقول بشيٍ من هذا، صليتُ خلفَه، فإذا كان الذي يُصلِّي بنا يقول بشيءٍ مِن هذا القول أعدتُ الصَّلاةَ خلفَه».
📚 السنة لعبدالله بن أحمد بن حنبل | ٧٨


بۆی باسکردم أحمد کوڕی إبراهیم الدورقي وتی : گوێم لە أبو عبید القاسم کوڕی سلام بوو دەیفەرموو : «ئەگەر پەنجا کەس ئیمامەتی بۆ خەڵك بکەن لە ڕۆژی جومعە و نەڵێن قورئان مەخلوقە هەندێکیان فەرمان بە هەندێکیان بکەن بۆ ئیمامەت، ئیللا ئەوە نەبێت کە ئەو گەورەیەی فەرمانیان پێدەکات وا دەڵێت قورئان مەخلوقە دووبارە کردنەوە دەبینم لەبەر ئەوەی جومعە بە سەرکردە دەچەسپێت».

 هەواڵم دا بە باوکم رحمە الله بە وتەکەی أبي عبید : باوکم فەرمووی : «ئەمە لەسەر خەڵکی تەنگ و قورسە، ئەگەر ئەوەی نوێژمان پێدەکات هیچ نەڵێت لەم بارەیەوە واتە قورئان مەخلوقە، نوێژی لە دوا دەکەم، جا ئەگەر ئەوەی نوێژی پێدەکردین بە شتێك لەم قسانە قسەی دەکرد قورئان مەخلوقە، ئەوا نوێژ لە دوای دووبارە دەکەمەوە».
ئەثەری دواتر ئەثەری پێشووتر